Buscar este blog

jueves, 3 de enero de 2013

REUMATITIS CRÓNICA


- Digues , digues.........
- Serà ja massa tard , amic. El paradís ja no existeix. 
-Però em fa mal , dolor, i pateixo molt .moltíssim... no puc més..A vegades em llençaria al buit per acabar amb aquest carcinoma dolorós que m'arrossega a no sé on ....
- No diguis tonteries , això no es pot ni pensar ni dir , O vols que tothom pensi que ets un covard ? 
- Quan penso en els anys que he llegit el Fedó de Plató. I en el diàleg pensava i rumiava una vegada i un altre allò que expressa tant bé Sòcrates : Filosofar és aprendre a morir... Però ara només veig en el meu cos el vell carruatge i les rendes no em porten més que a les tenebres i la foscor. 
-Potser hauries de rellegir de nou els clàssics més enllà de Plató amb la filosofia hel·lenística i les escoles estoica, epicurea, cínica, escèptica, pirronica, ..... ?  
- Plató deia que el cos era un carruatge? o més bé parlava de presó ? Si la metàfora té un significat no és el mateix dir carruatge que presó no et sembla ? Un carruatge és un mitjà de transport , amb rodes que condueix en un viatge alguna cosa que hi porta en el seu interior i jo més aviat penso que el cos no està pensat com un mitjançer o transportador de res ... Potser aquest carruatge serà l'ànima no ? 
- Ja , mira jo no entendré mai gaire la filosofia , Però quina metàfora tant poc afortunada no ? Si és el que tu dius això és greu ..
- La vaig trobar al faceebook penjada entre altres imatges ...amb més de 90 m'agrada , m'agrada... I vaig pensar en què volia dir realment Plató ....
- Per què creus que es diuen coses així o s'interpreten coses així ? 
- No ho sé potser el famòs "tot s'hi val arriba a tot arreu " ..En aquesta imatge en primer lloc es diu que el cos és un carruatge i no l'ànima com hauria de ser ..en segon lloc es parla que el pensament es qui estira i atura o condueix els sentiments que son els cavalls , sense diferenciar entre sentiments,emocions, passions, instints, .... doncs el coratge no és el mateix que la moderació dels instints... 
-Podria ser que per això com deies el paradis no existeixi si no està en el faceebook no està !!!! 
- Home, mira és una bona comparació això de la virtualitat que arreplega tot i que sembla que es menja tot allò que s'hi aboca com si fos un gran contenidor de deixalles , idees, pensaments, sentiments, emocions, imatges,  que traga i traga sense cap altre intensió que un reconeixement en el m'agrada ... Em pregunto que podria succeir si un dia alguna persona bombardeiges el faceebook amb no m'agrada o trobo estúpid , insultant i patètic , no m'agrada ni m'interessa perquè ho trobo mediocre i absurd ... 
- Uff  entendre perfectament això del dolor perquè no hi ha qui aguanti tanta escombraria i tanta merda...i es que el reuma fa estralls a una certa edat i això no té més cura que la lectura dels clàssics però sense virtualitats poderosos com el facebook .

No hay comentarios:

PUBLICIDAD GRATUITA