Buscar este blog

sábado, 6 de noviembre de 2010

Com preparar l'examen del comentari a PLATÓ ?

Cada vegada observo que la lectura és una relació íntima i personal que requereix determinades capacitats cognitives com la de saber pensar reflexivament sobre el que es llegeix. Quan llegim a classe en veu alta de què estem atents ? del company i el seu to de veu , del contingut que es llegeix , de les paraules que surten en la lectura ? Tal com sembla que un amic meu també professor de filosofia diu l'exercici resultant del que llegim no em sembla que serveix de gaire. El meu histrionisme i l'esforç per captar l'atenció podrà servir per que vosaltres rieu i gaudiu de les meves poltronades a lo tortell però res més. 

Torno doncs a la pregunta inicial : com llegir a Plató i quin mètode de lectura a classe hauré de seguir ?  Hi ha un element que no he sabut despertar encara en vosaltres : la capacitat de sorprendre de quedar-vos pensant en el que ens explica i ens diu el text. Hi ha algú de vosaltres que quan llegim és capaç de fer-se preguntes sobre el que està llegint ?  Llegir és una manera de relacionar-nos amb les paraules de l'autor...
Per això la comprensió del text no resulta fàcil per la falta d'aquesta capacitat de pensar en el que estic llegint. Potser està bé creure que no és un text de filosofia i és més aviat un diari o una narració ....
Si jo fos ...... en primer lloc em prepararia la teoria de Plató tot intentant entendre el seu vocabulari bàsic, les seves ideees més importants, les seves influències, la seva època...En segon lloc tornaria a repasar el diàleg llegit amb l'esquema-guió del que ens pot donar pistes de les principals idees. En tercer lloc estaria bé mirar tot el que teniu al vostre abast penjat al moodle , al bloc amb l'etiqueta PLATÓ, a la wiki . Per això es pot mirar també i això ho recomano especialment exemples d'altres anys de proves d'examen resoltes per veure els criteris d'avaluació. 
De totes maneres recomano insistir en COMPRENDRE - ( SABER ENTENDRE EL QUE ES LLEGEIX )   EXPRESSAR - ( SABER EXPRESSAR AMB PARAULES LES VOSTRES IDEES)   I  SEGUIR LES PAUTES QUE HEM DONAT A CLASSE .

No hay comentarios:

PUBLICIDAD GRATUITA