Buscar este blog

viernes, 6 de agosto de 2010

Avió a Lisboa

Som dissabte dia 31 a les 8 del matí el vol a Lisboa amb Ryanair s'ha enlairat. Les 14 persones que viatgem juntes , 4 families anem carregades amb maletes i bosses. Hem arribat molt puntuals i ens sorpren el canvi horari doncs a Portugal hi ha una hora de menys respecte a Catalunya. Ens pregunten la nostra procedéncia i la filla gran d'una de les families exclama : de Catalunya. Seguim un joc bonic comptar samarretes del Barcelona i del Madrid. Fins ara indiscutiblement guanya el Barça. De l'aeroport a l'hotel Principe de Lisboa viatgem en autobus que ens deixa a la plaça Saldanha a uns quants metres del lloc. Carregats entrem a l'hotel i observem que encara no tenen les habitacions fetes per aixo hem de deixar les maletes en una habitacio.
La primera aventura en terres lusitanes és al metro doncs el sistema resulta molt diferent. Una targeta de recarrega serveix per tots els dies. El sistema és per transmissor -segons un dels que viatja que enten molt de tecnologia. Continuem fins anar a la part céntrica. Ens serveix per visitar el barri de Alzama , i pujar amb l'ascensor al mirador de torre Justa dins el barri alto del Chiado. Alli veiem uns capgrosos molt originals amb caps de gripau, de capitá gárfio. Ens dirigim al cafè O brasileira on sembla que Pessoa bevia absenta fins altes hores de la matinada amb els seus amics. Tinc coneixement del tema per un article escrit per Manuel Vicent al  Pais . Entrem per menjar i beure , el local pler de miralls i desituat en el temps i la història sembla pler de cambrers que no semblen preocupats per el ritual que segurament molta gent turista ve a fer en homenatge al petit homenet de ferro que seu al davant del cafè. Decidim berenar pastisets de belen, de clara d'ou batut, de xocolata, ..... cosa que ens fa gaudir de la història que ens arrossega. Penso en Fernando Pessoa i  ........ Gaudeixo del moment tot fent una foto de grup on tots acompanyem un escriptor desconegut per molts i proper per altres... Verbalitzo aleshores que potser la lectura de l'escriptor fa trobar-te amb el caràcter portugues