Buscar este blog

miércoles, 7 de abril de 2010

Resultaria raonable cumplir amb el meu deure si entres en greu conflicte amb el meu benestar personal ?

La pregunta que ens volem proposar és precisament aquesta : resulta raonable sacrificar l'interés personal  per un deure moral concret ?  Per exemple imaginem que jo vull estudiar batxillerat però això comporta abandonar el deure moral que tinc de portar diners a la meva familia doncs els pares es troben a l'atur , què haig de fer ? Efectivament l'acte de cumplir amb el deure d'ajudar la meva familia sembla que podria entrar en conflicte amb el meu benestar personal que és tenir un bon futur i una bona projecció professional . Però també és clar que el benefici comú hauria de ser més placenter que el benefici propi i personal , o sigui, que el deure moral sempre inclou una major satisfacció i benestar. En aquest sentit es presenta el problema de la relació entre el deure moral com obligació col·lectiva i el benestar personal i interés personal. Per tant la qüestió que es planteja representa poder triar i escollir uns principis : els personal i privats o els col·lectius i públics. 

Això ens porta a dues teories utilitaristes : l'hedonista  i l'idealista. Totes dues formen part de l'anomenat utilitarisme de l'acte.( és un deure de la persona realitzar un acte específic i concret en una ocasió determinada si i sols si quan es realitzi produirà en les persones un valor més personal i intrínsec que d'altres) .

No hay comentarios:

PUBLICIDAD GRATUITA